Ulevte i Vy svému vozu



Pokud máš auto s dieselovým motorem a už nějaký ten pátek jezdíš, možná ses už setkal s problémem jménem EGR ventil. Já osobně jsem o něm poprvé slyšel až ve chvíli, kdy moje auto začalo zlobit. Nejdřív to bylo nenápadné – občasné cuknutí, trochu línější reakce na plyn, občas víc kouře z výfuku. Pak se rozsvítila kontrolka motoru a bylo jasno – problém. V servisu mi řekli, že je to právě EGR ventil. Prý zanesený, nefunguje, jak má, a kvůli tomu se vracejí výfukové plyny zpátky do motoru. A to není dobře. Auto to dusí, ztrácí výkon a ve finále se může poškodit i další technika.

auto

Oprava nebo výměna vyšla na několik tisíc, a přitom je dost pravděpodobné, že se problém do pár měsíců vrátí. Začal jsem tedy hledat jiné řešení a narazil jsem na deaktivaci EGR ventilu. Nejde o žádnou drastickou úpravu. Prostě se upraví nastavení v elektronice auta tak, že ventil přestane pracovat. Zůstane tam, kde je, ale přestane „zlobit“. Auto si s tím poradí a dál funguje bez problémů. A co se změnilo? Upřímně? Hodně. Auto najednou ožilo. Lepší reakce na plyn, plynulejší jízda, žádné škubání, žádná kontrolka motoru. A hlavně – nižší spotřeba a žádné další výdaje za opakované opravy.

auto

Místo zbytečných návštěv servisu teď prostě jezdím. A mám klid. Hodně lidí má strach, že taková úprava může uškodit. Ale realita je jiná. Naopak – motoru to uleví. Nedusí se vlastními zplodinami, neničí se tolik sání, netrpí turbo. A pokud budeš potřebovat úpravu někdy vrátit (např. kvůli emisní kontrole), jde to bez problémů. Tuhle úpravu doporučuju každému, kdo chce, aby auto zase jezdilo, jak má. Rychle, čistě a bez zbytečných starostí. Deaktivace EGR ventilu není žádný „tuning pro machry“, ale chytré řešení pro každého řidiče, kterému záleží na tom, aby jeho vůz dlouho vydržel a dobře sloužil. Takže pokud o něčem takovém uvažuješ, tak neváhej a jdi do toho!

Ulevte i Vy svému vozu



Pokud máš auto s dieselovým motorem a už nějaký ten pátek jezdíš, možná ses už setkal s problémem jménem EGR ventil. Já osobně jsem o něm poprvé slyšel až ve chvíli, kdy moje auto začalo zlobit. Nejdřív to bylo nenápadné – občasné cuknutí, trochu línější reakce na plyn, občas víc kouře z výfuku. Pak se rozsvítila kontrolka motoru a bylo jasno – problém. V servisu mi řekli, že je to právě EGR ventil. Prý zanesený, nefunguje, jak má, a kvůli tomu se vracejí výfukové plyny zpátky do motoru. A to není dobře. Auto to dusí, ztrácí výkon a ve finále se může poškodit i další technika.

auto

Oprava nebo výměna vyšla na několik tisíc, a přitom je dost pravděpodobné, že se problém do pár měsíců vrátí. Začal jsem tedy hledat jiné řešení a narazil jsem na deaktivaci EGR ventilu. Nejde o žádnou drastickou úpravu. Prostě se upraví nastavení v elektronice auta tak, že ventil přestane pracovat. Zůstane tam, kde je, ale přestane „zlobit“. Auto si s tím poradí a dál funguje bez problémů. A co se změnilo? Upřímně? Hodně. Auto najednou ožilo. Lepší reakce na plyn, plynulejší jízda, žádné škubání, žádná kontrolka motoru. A hlavně – nižší spotřeba a žádné další výdaje za opakované opravy.

auto

Místo zbytečných návštěv servisu teď prostě jezdím. A mám klid. Hodně lidí má strach, že taková úprava může uškodit. Ale realita je jiná. Naopak – motoru to uleví. Nedusí se vlastními zplodinami, neničí se tolik sání, netrpí turbo. A pokud budeš potřebovat úpravu někdy vrátit (např. kvůli emisní kontrole), jde to bez problémů. Tuhle úpravu doporučuju každému, kdo chce, aby auto zase jezdilo, jak má. Rychle, čistě a bez zbytečných starostí. Deaktivace EGR ventilu není žádný „tuning pro machry“, ale chytré řešení pro každého řidiče, kterému záleží na tom, aby jeho vůz dlouho vydržel a dobře sloužil. Takže pokud o něčem takovém uvažuješ, tak neváhej a jdi do toho!